فوری فود

www.FORIFOOD.com

فوری فود

www.FORIFOOD.com

فوری فود

سفارش انلاین غذا در بندرعباس و بزودی جنوب ایران

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

خوراک سبزیجات رژیمی

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ق.ظ

مواد مورد نیاز :

۱ ـ هویج

۲ ـ سیب زمینی

۳ ـ کدو سبز

۴ ـ کدو حلوایی

۵ ـ پیاز

۶ ـ لوبیا سبز

۷ ـ نخود فرنگی

۸ ـ کرفس

۹ ـ درت پخته

۱۰ ـ کلم بروکلی و گل کلم و فلفل  و قارچ  و

۱۱ ـ ادویه و نمک در صورت تمایل

۱۲ ـ سس ماست یا سس سفید

 

آموزش تهیه :

برای تهیه این غذا از انواع سبزیجات فصل میتوان استفاده کرد . با استفاده از روش آبپز و بخار پز ویا ماهیتابه رژیمی این غذا تهیه میشود در روش آبپزسعی کنید  ابتدا آب را به جوش آورده و سپس سبزی جات را در آب جوش بریزید تا پخته شوند .سعی کنید میزان آب زیاد نباشد و سبزیجات هم زیاد پخته و له نشود تا ارزش غذایی سبزیجات بیشتر حفظ شود. اضافه کردن جوش شیرین برای حفظ رنگ سبزیجات موجب از بین رفتن ارزش غذایی میشود .

 

روش دوم پختن سبزیجات توسط ماهیتابه رژیمی است  .به این صورت که سبزیجات را در ماهیتابه ریخته و درب آنرا بسته و  روی شعله ملایم گذاشته و هر چند وقت یکبار زیر و رو کنید . آب میان بافتی  سبزیجات موجب پخته شدن گردیده  و نیازی به اضافه کردن آب نیست در اواخر پخت در صورت تمایل کمی روغن زیتون هم اضافه کنید . در صورتی که بعضی از سبزیجات نیاز به مدت زمان بیشتری برای پخت داشته باشند و یا در صورت اضافه کردن  گوشت و غلات ، جداگانه پخته و سپس به غذا اضافه کنید .

 

برای تهیه سس ماست ، از ماست سفت وکم چرب و مقداری سبزیجات خشک  (شوید و نعناع و آویشن ) و … دارچین و سماق و فلفل سیاه و قرمز و سایر ادویه هایی که دوست دارید استفاده کنید بااضافه کردن چند قطره آبلیمو این سس را خوشمزه تر می کنید .

 

برای سس سفید هم از کره و شیر و آرد و خامه و ادویه  استفاده کنید و چنانچه بخواهید رژیمی باشد فقط از آرد و شیر و ادویه استفاده کنید

 

ذرت و نخود فرنگی جداگانه پخته شود  و هنگام سرو به غذا اضافه کنید .

 

این غذا برای افرادی که مبتلا به دیابت وناراحتیهای گوارشی  و ….هستند مفید و سهل الهضم  بوده و تهیه این غذای با ارزش بسیار راحت و آسان میباشد .

❤️❤️❤️فورے فود اولین اپلیڪیشن سفارش آنلاین غذا در بندرعباس❤️❤️❤️

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۷
فوری‌فود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی