فوری فود

www.FORIFOOD.com

فوری فود

www.FORIFOOD.com

فوری فود

سفارش انلاین غذا در بندرعباس و بزودی جنوب ایران

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

مافین قهوه و شکلات

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

 

 

مافین قهوه و شکلات

 

 

 

آرد 1 و 1/2 لیوان  .  شکر 1 و 1/2 لیوان  .  کره 170 گرم  .  پودر قهوه 2 قاشق چایخوری

 

جوش شیرین 1 و 1/2 قاشق چایخوری  .  پودر کاکائو 1/2 لیوان  .  تخم مرغ 2 عدد

 

خامه ترش یا ماست 1/2 لیوان  .  نمک 1/2 قاشق چایخوری  .  اسانس وانیل چند قطره

 

 

 

طرز تهیه : پودر قهوه را با 3/4 لیوان آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید ، پس از اینکه به جوش آمد از روی حرارت بردارید و پودر کاکائو و کره را به آن اضافه و مخلوط کنید ( میتوانید به جای کره از 3/4 لیوان روغن جامد ذوب شده استفاده کنید ).

 

 

 

 آرد ، شکر ، جوش شیرین و نمک را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس سس قهوه و شکلات را به آن اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

 

تخم مرغ ها ، اسانس وانیل ، خامه ترش یا ماست را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، سپس این مواد را به مایه شکلاتی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود ( تا اندازه ای هم بزنید که مواد مخلوط شوند ).

 

به اندازه 3/4 هر قالب از مایه کیک بریزید و به مدت 15 – 20 دقیقه درون فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید.

 

 

 

پس از اینکه کیک ها اماده شد از فر خارج کنید و  اجازه دهید کیک ها خنک شوند سپس با خامه ، شکلات ذوب شده و … تزیین و سرو کنید.

 

 

 

نکته ها : میتوانید مقدار کاکائو و قهوه کیک را بنابر سلیقه تان کمتر یا بیشتر کنید ، میتوانید از به جای قهوه از نسکافه هم استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری گردوی خرد شده داخل مایه کیک بریزید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۹
فوری‌فود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی